mandag den 31. marts 2014

J-popcon 2014 i billeder

Så er J-popcon 2014 overstået for alles vedkommende, og jeg må indrømme at jeg havde en rigtig god convention pga. alt mit cosplay og mine venner, men ikke på grund af selve connen.
Jeg var generelt skuffet over selve connen, da jeg oplevede både at DKos blev skubbet rundt til højre og venstre, cosplayshowet var 2,5 time forsinket og generelt mangel på information om events og orden...

Men men men. Jeg havde dog stadig en super convention, da jeg startede den ud med at tage bilen til KBH sammen med Smølf, Kristine, Morten og Sabrina, hvilket generelt var et fantastisk bil-crew hvor tiden fløj selvom turen var lang.

babies <3 i="">

Derudover tilbragte jeg nætterne i casa de Winkelmann sammen med Smølf og Kristine, hvilket var virkelig dejligt. Det er bare hyggeligt at starte og afslutte dagene med godt selskab.

Vi smuttede forbi national-museet om søndagen og tog Purikura

Jeg deltog i et stort cosplay om lørdagen, hvor jeg sammen med Niko prøvede at kvalificere mig til nogle udenlands-konkurrencer med de zelda-cosplays jeg har vist her på bloggen.

scenebilleder taget af Artano-photography fra Sverige

Det har været en virkelig god oplevelse at lave alt dette med Niko, og jeg er virkelig fan af det som vi har lavet. Vores kostumer var flotte, og vores act PRÆCIS som det skulle være uden fejl, hvilket jeg er super stolt over. Og derudover har vi gennemgået bonding-experience 4life ;D

Nå, men efter hele cosplayshowet (som var fantastisk i år, da der også var et FANTASTISK åbnings-show), var der prisuddeling, hvor det underlige skete at de havde valgt at uddele tre 'dommernes favoritter' udover kvalifikationerne. Mig og Niko viste sig at blive valgt som russeren Rei Doll's favorit, hvilket var virkelig skønt! 

Much fan desu! Jeg fik et billede med Rei-doll!!! <'3

Vi vandt altså ikke en tur til udlandet denne gang, men fik stadig en form for 'ærespris', hvilket egentlig passede os udmærket.

Andre 'highlights'/ting jeg faktisk har billeder af fra connen:

Mig og Kristina er flotte!

akward family photo #1

akward family photo #2

på vej hjem smuttede drengene sten ved odden ~

Cecil opgiver at rette con-avisen igennem for stave/grammatikfejl og jeg tjente 800 kr. ved aktionen!

Smølf synes det var lidt hårdt lørdag aften..

much fan! Jeg fandt disse to dygtige nordmænd som jeg synes var vildt flotte!


naturligvis deltog jeg også i J-fashion modeshowet søndag

5 kommentarer:

Haku sagde ...

Omg the con looked like so much fun! Must have been all the lovely cosplay pictures on Facebook that made it look like the best time ever, haha. Cosplay show being delayed..I'm not surprised lol, after 5 years of not going to Jpopcon and still can't show the Cosplay show on time, it's amazing XD Your cosplays looked great!

Sa-chan sagde ...

Ubububu <3

Unknown sagde ...

Du var så fantastisk i dit Hilda cosplay! <3 Og jeg vil stadig gerne føde dine børn!

Jeg låner Awkward familie billede #2 <3

Liv-is-alive sagde ...

Det var så herlight at have dig boende c:
Rart at se du havde det lige så hyggeligt.

Zarsu sagde ...

Forsinkelser er pissefedt! Det er det vi kommer for at opleve |D

Men Emmababu, du og Niko var bare SÅ fine!! Og jeres act var så sødt ;w;